Prezentujemy zapis kompozycji Paula Wertico zatytułowanej „Almost Sixteen”. Jednocześnie dla tych z Was, którzy podejmą się jej zagrania, a nie są najbieglejsi w czytaniu oznaczeń dotyczących formy, podajemy kilka pożytecznych informacji:
- Oznaczenie „straight 8s” oznacza, że podstawowym pulsem rytmicznym są nie „podswingowane”, lecz równe ósemki.
- Po 8 taktowym INTRO gramy temat oznaczony jako HEAD z jego pierwszą i drugą voltą. W volcie drugiej mamy „pułapkę” w postaci piątego taktu na 3/4, który w charakterystyczny sposób „łamie” formę tematu.
- Solówki instrumentalne grane są na powtarzających się pierwszych 8 taktach tematu do pierwszej volty – ta regularna i parzysta część formy jest opisana jako SOLO CHANGES.
- Po ostatniej solówce wracamy do znaku D.S. i gramy formę uwzględniając zarówno pierwszą, jak i druga voltę.
- Następnie powtarzamy „w kółko Macieju” odcinek SOLO CHANGES w formie vamp-u do znaku CUE, który jest „cynkiem” na drugą voltę prowadzącą do zakończenia utworu oznaczonego oczywiście jako FINE
warsztaty pochodzą z TopDrummera – wydanie czerwiec/lipiec 2006