TopDrummer – luty/marzec 2011

Bieżący numer otwiera kolejny perkusyjny rok. Podsumowując miniony, ku naszej uciesze stwierdzamy, że pojawia się coraz więcej typowo perkusyjnych imprez. Jak co roku ważnym wydarzeniem była dziewiętnasta już edycja opolskiego Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego, którego jednym z gości był Kenny Aronoff, gwiazda naszej okładki. Ten zdolny i wszechstronny perkusista należy do awangardy światowych muzyków sesyjnych. Jego otwarty umysł, znajomość swojego miejsca w zespole i zorientowanie na groove sprawiają, że jest zapraszany do współpracy z gwiazdami niemalże każdego gatunku muzycznego.

W numerze nie zabrakło tez ciekawych rozmów z innymi perkusistami: posiadającym duże doświadczenie i cenionym w kraju Tomkiem Łosowskim czy perkusistą Farby, Jackiem Woźniakiem.

Niezwykle interesującym bębniarzem zza naszej zachodniej granicy jest Marcus Boeltz – świetny muzyk, kreatywny kompozytor i producent. Oprócz udzielenia nam wywiadu przygotował specjalnie dla Was, czytelników TopDrummera, warsztaty, w których porusza temat rytmów afrokubańskich. Poszerzającym horyzonty i wartym uwagi wywiadem jest tekst z cyklu „Inne oblicza perkusji”, w którym Jagoda Jabłonowska rozmawia z wykładowca białostockiej Akademii Muzycznej, Henrykiem Mikołajczykiem.

Jako pierwsi w Polsce testujemy elektroakustyczny zestaw perkusyjny Pearl e-Pro Live. Wynalazek miał premierę rok temu i wywołał burze w mediach i na forach internetowych. Ponadto poddajemy próbie prosty i funkcjonalny elektroniczny zestaw perkusyjny Alesis DM6 – praktyczne narzędzie dla każdego.

Dopełnieniem numeru jest pokaźny poradnik na temat ochrony słuchu oraz wypowiedzi perkusistów-praktyków dotyczące sposobów na domowe ćwiczenia na zestawie perkusyjnym.