• Home
  • Newsy
  • Perkusiści
  • Imprezy
  • Warsztaty
  • Testy
  • Porady
TOPDRUMMER
No Result
View All Result
TopDrummer
No Result
View All Result
TopDrummer
No Result
View All Result
Home Warsztaty

Virgil Donati: Tworzenie rytmu

Jarosław Chmielewski | TopDrummer.pl autor Jarosław Chmielewski | TopDrummer.pl
2 czerwca 2010
w Warsztaty
Virgil Donati: Tworzenie rytmu

(tekst stanowi tłumaczenie podpisów pod oryginalnym zapisem nutowym Virgila Donatiego. Nuty otwierają się w nowym oknie)

Jedną z zalet rozwijania zrozumienia głębokiego poczucia rytmu jest sposobność uzyskania nowych możliwości wyrażania własnej kreatywności i podkreślenia indywidualności. Umożliwia tworzenie wspaniałego brzmienia poprzez manipulacje i modulację rytmu. Te wielowymiarowe przykłady pozwalają spojrzeć w moje myśli, gdy rozwijam pomysły w kolejnych etapach.

Podstawa w metrum 5/16

Z dodanym rytmem

Teraz wprowadzam dolne nuty, które grane są lewą nogą, a lewa ręka gra nuty, które są u góry.

Modulacja do 4/4

Mamy tutaj do czynienia z dwoma sposobami modulowania. Pierwszy to przejście z szesnastek do trioli ósemkowej oraz przejście z metrum 5/16 na 4/4. Podczas gdy lewa ręka i lewa noga znajdują się w pulsie piątkowym, gdzie nie ma odwołania do metrum 4/4, dźwięk pozostaje taki sam jak w ćwiczeniu 2. Granie ćwiczenia 3 i 4 będzie konsekwentnie określać modulację i ponownie będzie określać spostrzeżenie dla słuchających.

Skończę modulację, grając ćwierć nutowy rytm pod piątką.

Założeniem, że modulacja teraz będzie podstawą. Pozostaje wyzwanie, żeby wyłamać się lewą stroną z podstawowego rytmu i improwizować.

Podstawa: Grupy ósemek w triolach

Modulacja do szesnastek.

Modulacja do kwintoli.

W ćwiczeniu 7 hi-hat gra ćwierć nutowy puls. Następną interesującą modulacją będzie granie ósemek. Nadaje to polirytmiczny wymiar i zwiększa poziom trudności. Ponieważ 5 nie jest podzielne przez 2, należy uczyć się czuć gdzie leży 2 w stosunku do 5. W ćwiczeniu 8 pierwsza ósemka grana jest w tym samym miejscu co kwintola, druga rozdziela 3 i 4 uderzenie kwintoli (zaznaczone jest to przerywaną linią). Żeby zagrać dokładnie, musimy znaleźć najmniejszy wspólny mianownik między 2 a 5, którym w tym przypadku jest 10 (zobacz ćwiczenie 9). Akcenty w ćwiczeniu 9 odpowiadają uderzeniom w normalnej kwintoli.

Jeżeli zrozumieliście tę koncepcję, to możecie ją stosować jako wzorzec w ćwiczeniu 7.

Kwintole w ósemkowym pulsie.

powiększ (str.1)

powiększ (str.2)

powiększ (str.3)

warsztaty pochodzą z TopDrummera, wydanie: grudzień 2007/styczeń 2008

Tagi: Virgil Donati
Poprzedni Artykuł

IV Festiwal Legend Rocka w Dolinie Charlotty

Następny Artykuł

Pete Lockett: Płynący Groove

Podobne Artykuły

Darmowe szkolenie online Thomasa Langa
Warsztaty

Darmowe szkolenie online Thomasa Langa

W poniedziałek 16 lutego za pośrednictwem onlinelessons.tv odbędą się darmowe warsztaty online z Thomasem Langiem! Szkolenie odbędzie się w...

autor Redakcja | TopDrummer.pl
12 lutego 2015
Benny Greb w Poznaniu
Warsztaty

Benny Greb w Poznaniu

W ramach najnowszej europejskiej trasy niemiecki mistrz groove'u Benny Greb zawita także do Polski! Koncert tego znakomitego bębniarza odbędzie...

autor Redakcja | TopDrummer.pl
13 stycznia 2015
Darmowe warsztaty na targach Music Lab
Warsztaty

Darmowe warsztaty na targach Music Lab

Zapraszamy na darmowe warsztaty perkusyjne, które odbędą się na stoisku DrumShop.pl podczas tegorocznych targów Music Lab w Poznaniu na...

autor Redakcja | TopDrummer.pl
17 października 2014
Warsztaty perkusyjne w Wejherowie
Warsztaty

Warsztaty perkusyjne w Wejherowie

Wejherowskie Centrum Kultury, po sukcesie wiosennych spotkań z muzykami, organizuje kolejne warsztaty/konsultacje z perkusistą Tomaszem Łosowskim. Zapraszamy wszystkich, którzy...

autor Redakcja | TopDrummer.pl
17 lipca 2014
Następny Artykuł
Pete Lockett: Płynący Groove

Pete Lockett: Płynący Groove

Były perkusista Stereophonics, Stuart Cable nie żyje.

Były perkusista Stereophonics, Stuart Cable nie żyje.

Please login to join discussion
Facebook Twitter Instagram Youtube

© 2021 TopDrummer - Nagłośniejszy magazyn perkusyjny International MUSIC Press.

Zarządzaj zgodami plików cookie
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Giełda
  • Home 1
  • Home 2
  • Home 3
  • Kontakt
  • Mike Portnoy – perkusista
  • Newsletter Subscription
  • Polityka plików cookies (EU)
  • Reklama
  • Hi-Hat Bar
  • TopDrummerzy
  • Warsztaty
  • Testy
  • Porady
  • Imprezy
  • Recenzje
  • Forum
  • Linki
  • Video

© 2021 TopDrummer - Nagłośniejszy magazyn perkusyjny International MUSIC Press.